გაკვეთილის გეგმა -- ბულინგზე.


                                                               გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი : ელენე წაქაძე
საგანი : ქართული ენა
თემა :  ნადირთა ძმობა

მიზანი: მოსწავლეებმა უნდა  შეძლონ   იმის გააზრება თუ რა არის  ბულინგი .(ძალადობა, ჩაგვრა), რომ ყოვლად დაუშვებელია ერთი ადამიანიდან მეორეს დაჩაგვრა და მითუმეტეს თუ  ეხება მეგობრობას და ძმობას ეხება. შეიძლება ერთ კონკრეტულ სიტუაციაში ძლიერმა იძალადოს სუსტზე, დაჩაგროს და დაამციროს, მაგრამ დროთა განმავლობაში აუცილებლად გაუჩნდება მოძალადეს სინანულის გრძნობა, მაგრამ  შეიძლება უკვე დაგვიანებული იყოს, ადამიანებმა რომ ვაპატიოთ უფალს არ უყვარს მოძალადე ადამიანი. აგრეთვე, უნდა შეძლონ  მოცემული თემის შეჯამება და  ანალიზის გაკეთება,   უნდა განუვითარდეთ გაბმული მეტყველება, დაეუფლონ წერის მარტივი სტრატეგიებს,  გაიმდიდრონ ლექსიკური მარაგი.
სტანდარტი: მოსწავლე              
ქართ. IV.2 აკეთებს დასკვნებს და ასაბუთებს თავის აზრს.
ქართ.  IV.4 უკავშირებს პერსონაჟის მოქმედებას პირად ცხოვრებისეულ გამოცდილებას და იხსენებს მსგავს სიტუაციებს.
მონაწილეობს მხატვრული ნაწარმოების ირგვლივ გამართულ დისკუსიაში.
ქართ. IV.5  ყვება ნაწარმოებში ასახულ ამბავს ერთ-ერთი პერსონაჟის პირით.
ქართ.IV.6 განმარტავს რით არის კონკრეტული ტექსტი მისთვის საინტერესო.
ქართ.IV.5  ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით პასუხობს კითხვებს ტექსტთან დაკავშირებით.



სწავლების საფეხური :   დაწყებითი
კლასი :  მეოთხე
მოსწავლეთა რაოდენობა:13
სსსმ მოსწავლე -- არ მყავს.

N
აქტივობის აღწერა
მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
დრო
1
·       ვესალმები კლასს.
·        ვაგვარებ საორგანიზაციო საკითხებს .
·       ვაცნობ შეფასების რუბრიკებს.
·        ვაცნობ გაკვეთილის მიზანს.

ვერბალური ახსნა.
       მთელ კლასთან
·       მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი.
·       მოსწავლეებს ეცოდინებათ შეფასების კრიტერიუმები.
5 წ თ.
2
თქვენი აზრით რა არის ძალადობა?
გსმენიათ ძალადობის შესახებ?
ძალადობის რა ფორმებს იცნობთ?
გიძალადიათ თუ არა ვინმეს მიმართ?
თქვენი აზრით შეიძლება ძალადობა მეგობრებში?



შემდეგ ვთხოვ დაუკვირდნენ ნაწარმოების სათაურს, რაზე შეიძლება იყოს საუბარი ნაწარმოებში?






შემდეგ მოსწავლეებს გამომეტყველებით წავუკითხავ ტექსტს და ტექსტის წაკითხვის შემდეგ ვკითხავ რა აზრი გამოიტანეს ნაწარმოებიდან, დავუსვამ კითხვებს ნაწარმოების ირგვლივ?
რომელი პერსონაჟი მოეწონათ ყველაზე მეტად და რატომ?
რომელი პერსონაჟი არ მოეწონათ და რატომ?
რა მოეწონათ და რა არ მოეწონათ ამ ნაწარმოებში?
თვითონ როგორ მოიქცეოდნენ ანალოგიურ სიტუაციაში?
·       განმავითარებელი შეფასება
კითხვა-პასუხი.


















ინდივიდუალური












საერთო კითხვა
მთელ კლასთ
















მთელ კლასთან











მთელ კლასთან
·       მოსწავლეები გაიხსენებენ ნასწავლ მასალას.

     














ტექსტის გაგება-გააზრება.









                


ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
5 წ თ.
















5წთ













5წთ
3
·       კომპიუტერისა  საშუალებით მოსწავლეებს ვაჩვენებ
ფილმს ძალადობაზე.



·       მოსწავლეებს
წაუკითხავ მინი ლექციას თემის შესახებ, რა არის ბულინგი,
როგორ უნდა მოვიქცეთ თუ გვექნება ბულინგის შემთხვევები,
ბულინგი შეიძლება არსებობდეს სკოლის გარეთ საზოგადოებაში, ტელევიზიაში, ....ვესაუბრები ბულინგის სხვადასხვა სახეობებზე, მათი ასაკის შესაბამისად.
ვერბალური ახსნა









მინი ლექცია







მთელ კლასთან








მთელ კლასთან
·       კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება.







·       ინფორმაციული მარაგის გამდიდრება.

5წთ










5წთ






5
·       გააგრძელონ მოთხრობა და დაასაურათონ თავიანთი ნააზრევი
ჯგუფური მუშაობა
ინდივიდუალურად
·       სააზროვნო უნარების განვითარება.
10წ თ.
6
·       საშინაო დავალება.
გაკვეთილის  თვითშეფასება
ვერბალური ახსნა
მთელ კლასთან
მოსწავლეთა სწავლის დონის ამაღლება და მოტივაციის გაზრდა.
5წთ







შედეგი:  მოსწავლეებმა შეძლეს   გააზრება თუ რა არის  ბულინგი .(ძალადობა, ჩაგვრა), რომ ყოვლად დაუშვებელია ერთი ადამიანიდან მეორეს დაჩაგვრა და მითუმეტეს თუ  ეხება მეგობრობას და ძმობას ეხება. შეიძლება ერთ კონკრეტულ სიტუაციაში ძლიერმა იძალადოს სუსტზე, დაჩაგროს და დაამციროს, მაგრამ დროთა განმავლობაში აუცილებლად გაუჩნდება მოძალადეს სინანულის გრძნობა, მაგრამ  შეიძლება უკვე დაგვიანებული იყოს, ადამიანებმა რომ ვაპატიოთ, უფალს არ უყვარს მოძალადე ადამიანი. აგრეთვე,  შეძლეს   მოცემული თემის შეჯამება და  ანალიზის გაკეთება,   განუვითარდათ გაბმული მეტყველება, დაეუფლნენ  წერის მარტივი სტრატეგიებს,  გაიმდიდრეს  ლექსიკური მარაგი.
სასწავლო რესურსი:
 სახელმძღვანელო, დაფა ,ცარცი, შეფასების რუბრიკები ,ფერადი ფურცლები, მარკერები, ფლირჩატები, კომპიუტერი,  შეფასების  ბარათები, ტესტები.

Comments

Popular posts from this blog

ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა.(რეფლექსია)

მეოთხე კლასის სადამრიგებლო პროგრამა

მათემატიკის გაკვეთილის გეგმა. (პირველი კლასი)