ლექსები ანბანზე

 

                                        ა ნ ა---ბ ა ნ ა

                ასო-ბგერა  ა  გახლავართ

                          ხმოვანი და ღონიერი,

                          ერთ  წუთში  დამიმახსოვრებს

                           თუ  ბავშვია  გონიერი.

 

     ბ           მე  ბ  მქვია,სურასავით

                        ყელმაღალი,  ღონიერი

                        როცა  ბავშვი  შემისწავლის

                        თვითონ  რჩება  მოლხენილი.

 

გ              გაბერილი  მუცელი მაქვს,

                   თავზე  რკალი  მორგებული,

                        თუ  კარგად  დამიმახსოვრებ

                        შენ   იქნები  მოგებული

 

დ              სუყველაზე  უტკბეს  სიტყვას

                        ჩემით  იწყებს  ყველა  ბავშვი

                        მე  დ  მქვია,  დედასავით

                        მუდამ  დინჯი, მუდამ  წყნარი.

 

ე              მე  ე  მქვია  ,ხმოვანი  ვარ

                        სიტყვებს  ვმარცვლი  ხანდისხანა

                        თუ  არ მიცნობ   ეს  იცოდე

                        არ  გცოდნია  ანა-ბანა.

 

ვ              მე   ვ   მქვია  სამიანი

                         ჩემი  ძმაა,იმას  ვგევარ,

                         დამისწავლე, დამიხსომე,

                         ზარმაც  ბავშვებს   ნუ  მიხედავ.

 

ზ             დამიხსომე,მე  ზ  მქვია,

                         თავ-ფეხი  მაქვს   რგოლიანი,

                        თუკი   კარგად   შემისწავლი

                        არ  გექნება   ორიანი.

 

თ             ერთ  უჯრაში  რგოლი  წერე,

                        მეორეში  კავი,

                        მე   თ  მქვია,  იას  შემდეგ

                        შენს   წიგნში   ვარ,  გამიცანი.

 

ი              ერთ  უჯრაში  მოქცეული

                        თავი   მიგავს   ლამაზ  ქალსა,

                           გ აზაფხულის   ყვავილი  ვარ

                        გვერძე  თუ  დავისვამ   ა-სა

 

კ              ერთ  უჯრაში   ვიწერები

                        ყველას  მოსწონს  ჩემგან  ქება,

                        სიტყვის  თავში  პირველი   ვარ

                        შემიძლია  თქვენი  ქება.

 

ლ             ღ-ს  თუ  ერთ   კბილს   მიუმატებ

                        ლამაზი ვარ მშვენიერი

                          წლის ბოლოსთვის ორი კბილი

                           მომეცლება მრჩება ერთი

 

მ                 შენ ვინც გიყვარს და კანფეტებს

                             ვინც  გიზიდავს  ჯიბით  ხშირად

                              მისი  პირველი  ასო  ვარ

                               ხომ  გაიგე  ახლა  ვინც  ვარ

 

ნ                  ნ  ვარ  ბოლო  მოხვეული

                               თავზე  სწორი ხაზი  გამდევს

                                უხმო  ბგერად  მთვლიან  მაგრამ

                                 ბევრჯერ ლამაზ სიტყვას ვადგენ

 

ო                     ორ  უჯრაში  ორი  რკალით

                                  თავს ვიწონებ ლამაზი ვარ

                                   ხშირად  ორი  ხაზით  მწერენ

                                   ხან  ასე  ვარ,  ხან  ისე  ვარ

 

                                 ორი  ა  რომ ერთმანეთზე

                                    გადააბა  პ  იქნება,

                                    ბევრ  სახელში  ვურევივარ 

                                      ჩემგან  ბევრი  რამ  ითქმება.

 

ჟ                       ექსკავატორის   ციცხვივით

                                      თავზე  რკალი  გამომაბეს

                                      ბევრი  კარგი  სახელები

                                      ამ  ასოთი  გამონახეს.

 

რ                       ორნაირად  ვიწერები,

                                      ხან  ო,  ხან  ი   მიდგას  ძირად

                                      ორ  უჯრაში  ლამაზი  ვარ

                                      შენ კი  ერთში  მწერავ  ხშირად

 

ს                       მე  ს  მქვია  ერთ  უჯრაში

                                      ადვილად  ვარ  დასაწერი,

                                      ერთი  მოსმით  უნდა  მწერო

                                      მოიმარჯვე  კარგად  ხელი.

 

ტ                      გულს  რვიანი  ჩამკონვია,

                                      სილამაზით  მეც  ვარ  კარგი,

                                      მაგრამ  ფრთხილად  თუ  არ  დამწერ

                                      არ  იქნები  კარგი  ბავშვი.

 

უ                      ცოტა ძნელი  საწერი  ვარ,

                                      როცა  კი  მწერ  კვნესი   უჰო,

                                      თუკი   კარგად  დამაკვირდი

                                      კოხტად  დამწერ  ლამაზ  უ-სო

.

ფ                      ორ   უჯრაში   გაშლილი  ვარ,

                                      ოფოფივით  მადგას  ფატა,

                                      თ-ს  თუ  ვ-საც  გამოაბავ 

                                      ფ   გავხდები,მიხვდი  ახლაɁ

 

ქ                       დარჯივით   გაჭიმული

                                      ერთ  უჯრაში  ფეხზე  ვდგევარ,

                                      ასო-ბგერად  გადვიქცევი

                                      ი-ს  თუ  წელზე  მომაწერავ.

 

ღ                       დ-ს  თავი  აქვს  მოკეცილი,

                                      მე  ო-სავით  გაშლილი  ვარ,

                                      ფეხს  თუ  კოხტად  გამომაბავ 

                                      დ-ზე  უფრო  ლამაზი  ვარ.

 

ყ                       ყვავილია,  მინდორ-ველი

                                      წითელ  ფერით   იფერება,

                                      მისი  პირველი  ასო  ვარ

                                      მუდამ  ჩემით  იწერება.

 

შ                       მ-სა  ვგევარ   მაგრამ   მარცხნივ

                                      ერთი  რკალიც  გამიშლია,

                                      ო  დაწერე, ძ  მიაბი

                                      თუკი  აღარ  დაგიშლია.

 

ჩ                       შემოდგომით  რთველის  შემდეგ

                                      თათარას  რომ   გააკეთებთ,

                                      დედაშენი  შიგ  რას  ავლებსɁ

                                      თავში   ვზივარ, გენაცვალე.

 

ც                       რადგან  ცუდის  ნიშანი  ვარ,

                                      ხან  ამგრიხე, ხან  ჩამგრიხე

                                      კარგ  სიტყვებშიც  ვურევივარ,

                                      კოხტად  მწერე, ნუ  დამგრიხე.

 

ძ                       ადვილად  დასაწერი  ვარ,

                                      ერთ  უჯრაში   ჩავეტევი,

                                      ცხენის  კუდზე  გამობმული

                                      აქეთ-იქით   დავეთრევი.

 

წ                       წვიმიანში   გაწუწული

                                     წისქვილის  წინ  წუხს   წიწილი

                                       წიავ-წიავ,   მწარედ  წივის

                                      წნორის  წნელზე  წაჰკრა  წიხლი.

 

ჭ                       ყველა  ასოზე   მაღალი

                                      ჭ  გახლავარ  ტან-აყრილი,

                                      წელზე  ბაფთა  კოხტად  მარტყავს

                                      თავი  არა  მაქვს  დახრილი.

 

ხ                       მეც   ს-სავით  ვიწერები,

                                      მაგრამ  ძირი  არ  მაქვს  ღია,

                                      ყველა  ლამაზად  დამწერავს

                                      თინიკოა  ის  თუ  გია.

 

ჯ                      არც  ისეთი  ლამაზი  ვარ

                                      ვინმეს  თავი  მოვაწონო

                                      წელზე  ჯოხი  გამიდვია

                                      სხვა  ბგერებს  რით  გავეტოლოɁ

 

ჰ                       სამი  ა   ვარ  გადაბმული

                                      სიმაღლისკენ  მივისწრაფი

                                      ყველა  მინდა  დავინახო

 

                                      წერა-კითხვას  ვინც  ისწავლის.

 

 


Comments

Popular posts from this blog

ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა.(რეფლექსია)

მეოთხე კლასის სადამრიგებლო პროგრამა

მათემატიკის გაკვეთილის გეგმა. (პირველი კლასი)